Verhoog je contactmomenten en optimaliseer je verkoop.

Conversieoptimalisatie begint bij het begrijpen van je bezoeker. Wie is hij? Waar is hij naar op zoek? Wat belet hem om tot actie over te gaan?

ANFY digital marketing

Kies voor een optimale gebruikerservaring

Conversieoptimalisatie verbetert niet alleen de prestaties van je website of webshop. Het leidt ook tot efficiënter gebruik van middelen en een optimale gebruikerservaring. Dankzij website optimalisatie weet je precies met welke aanpassingen je de klant kunt triggeren. Zo blijf je je concurrentie in een snel veranderende digitale omgeving altijd voor.

Let's work together!

Wij helpen je bedrijf te professionaliseren. We doen niet alleen wat je van ons vraagt, maar denken ook mee over hoe we jouw bedrijf kunnen versterken. Want alleen samen kom je tot de beste resultaten.

Kennismaken

Door jouw gebruiker op zijn wenken te bedienen, zullen de conversies vanzelf volgen. En dat zónder extra kosten.

ANFY digital marketing

Veelgehoorde knelpunten

Herken jij jezelf in één of meerdere van onderstaande punten? Dan is conversie optimalisatie zeker wat voor jou.

  • Ik heb veel verkeer maar relatief weinig verkoop of conversies
  • Ik heb te weinig terugkerende bezoekers
  • Ik heb een mooie site maar geen contactmomenten
  • Ik wil graag het aantal verkopen vergroten

Onze werkwijze

We analyseren de huidige gebruikerservaring van de site of shop en achterhalen vraagstukken als: met welk doel komen gebruikers op de site, kunnen ze vinden wat ze zoeken, waar haken ze af en met welke fixes kunnen we gebruikers eerder laten overgaan op conversie. 

Onderzoek is hierin een belangrijke factor, we analyseren het gebruikersgedrag en gaan na voor welke argumenten ze gevoelig zijn en hoe we ze optimaal kunnen triggeren tot conversie.

ANFY digital marketing

Let's meet!

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen om meer conversies te generen voor hetzelfde budget? Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal. Neem contact met ons op. 

Kennismaken

Veelgestelde vragen

Voor een succesvolle conversieoptimalisatie-strategie is het belangrijk dat de knelpunten van een website helder aan het licht komen. Daar is meestal een combinatie van data-analyse, gebruikersfeedback en begrip van koopgedrag voor nodig. Onze meest gebruikte tools hiervoor zijn AB-testing, Google Analytics en usability software.

Ieder bedrijf en iedere website is uniek. Dat betekent ook dat elke conversieoptimalisatie-strategie anders is. Onze dienstverlening is altijd maatwerk: we luisteren aandachtig naar de wensen van de opdrachtgever en bespreken waar hij of zij tegenaan loopt. Vervolgens doen we een gebruikersanalyse en een voorstel tot optimalisatie. Met kleine aanpassingen realiseren we grote verschillen in hoe jouw website presteert.

Stel: je hebt een e-commercewebsite en je wilt de conversieratio van de productpagina verhogen. De productpagina bestaat uit een lange beschrijving van het product en een enkele afbeelding. De winkelwagen-knop bevindt zich onderaan de pagina.

In bovenstaand voorbeeld verkorten we de productbeschrijving tot een pakkend verhaal, voegen we een aantal professionele afbeeldingen toe en brengen we de winkelmand-knop prominenter in beeld, zodat de klant sneller tot actie overgaat.

Tijdens het proces van optimalisatie kruipen we in de huid van de bezoeker. We analyseren de pagina vanuit diens ogen en kijken kritisch naar allerlei aspecten, zoals de manier waarop informatie is gepresenteerd, taalgebruik, afbeeldingen, snelheid en (de zichtbaarheid van) reviews.

We monitoren ook de resultaten van de huidige website, waaruit we bruikbare conclusies trekken voor conversieoptimalisatie. Conversieoptimalisatie is een proces: door voortdurend te experimenten met diverse aanpassingen en hun effecten te monitoren, ontdekken we hoe we de conversieratio van een productpagina effectief kunnen verbeteren.

Een aantal voorbeelden van conversies zijn: 

  • Afspraken
  • Offertes
  • Downloads
  • Inschrijvingen
  • Video afspelen